.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال فرار قذافی قوت گرفت

در پی تنگ تر شدن حلقه محاصره دیکتاتور لیبی، گزارش‌های متعددی از تکاپوی قذافی برای فرار از این کشور و رایزنیها برای پناهنده شدن به تونس منتشر شده است.
به گزارش فارس، افزایش احتمال فرار "معمر القذافی"، تنگ‌تر شدن حلقه محاصره قذافی از سوی انقلابیون و اقدام انقلابیون در تصرف چندین شهر لیبی و سیطره بر یک پالایشگاه نفت در شهر "الزاویة" از جدیدترین تحولات لیبی است.

* قذافی در اندیشه فرار از لیبی

پایگاه خبری "الجزیرة" اعلام کرد که گزارش‌های خبری موجود حاکی از آماده‌شده "معمر القذافی" برای ترک لیبی است.
شبکه خبری "NBC" به نقل از منابع آگاه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد: چه بسا قذافی کشورش را ترک کند و به همراه خانواده‌اش طی چند روز آتی به تونس پناهنده شود.

برخی منابع آگاه نیز از انجام مذاکرات در این زمینه با تکنوگرات‌های تونسی خبر دادند. "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در گفت‌وگو با روزنامه "الشرق الاوسط" گفت که تنها درباره رفتن قذافی و فرزندانش مذاکره خواهد کرد.
منابع غربی و لیبیایی اعلام کردند

منابع غربی نیز دیروز اعلام کردند که معمر القذافی بیمار است و نماینده او با نمایندگان انگلیس و فرانسه برای خروج او از این کشور مذاکره کرده‌اند.

در حالی که شورای ملی انتقالی لیبی ورود خود به هرگونه مذاکره با معمر قذافی حاکم لیبی را تکذیب کرده است، منابع غربی از مذاکره نماینده قذافی با نمایندگان فرانسه و انگلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاریها، قذافی بیمار است و بشیر صالح مدیر دفتر خود را به مالی و جزیره جربه در تونس اعزام کرده است تا با نمایندگان فرانسه و انگلیس دیدار کند.

این منابع اعلام کردند که هدف قذافی از اعزام نماینده خود، «بررسی چگونگی خروج وی و خانواده او از لیبی» بوده است زیرا به گفته این منابع وی بیمار است و به درمان فوری در خارج از لیبی نیاز دارد.

بنا بر این گزارش، بسیاری از مسئولان در شورای ملی انتقالی لیبی به همراه دیپلمات‌های غربی در قاهره و طرابلس تاکید کردند که گزارش‌هایی پزشکی وجود دارد که نشان می‌دهد قذافی به بیماری سختی دچار شده است و به همین دلیل توانایی ظهور در انظار عمومی را مانند قبل ندارد و بیشتر از تلفن صحبت می‌کند.

روزنامه الشرق الاوسط نیز اعلام کرد که مدیر دفتر قذافی پنهانی با مسئولانی در ریاست جمهوری فرانسه و وزارت خارجه انگلیس دیدار کرده است تا راه خروج قذافی و خانواده وی برای خروج از لیبی فراهم شود.

*انقلابیون لیبی در آستانه ورود به دروازه‌های پایتخت

در حالی که انقلابیون لیبی در حال نزدیک شدن به "طرابلس" پایتخت لیبی و تحت کنترل گرفتن این شهر هستند، مصطفی عبدالجلیل اعلام کرد که پیروزی نزدیک است و در افق این انقلاب رویت می‌شود.

انقلابیون با هماهنگی و پیشروی در جبهه‌های مختلف نبرد به آستانه دروازه‌های طرابلس پایتخت این کشور نزدیکتر می شوند تا حلقه محاصره " قذافی" دیکتاتور لیبی را تنگ تر کنند.

از سوی دیگر صدای انفجارهای پیاپی در طرابلس شنیده می‌شود و هواپیماهای ناتو بر فراز آسمان آن همچنان پرواز می‌کنند.
به گفته شاهدان عینی، عصر دیروز ۵ انفجار بزرگ شهر طرابلس را لرزاند.

منابع خبری اعلام کردند که صداهای انفجار از منطقه " باب العزیزیه" ، محل اقامت قذافی در مرکز طرابلس و همچنین غرب این شهر شنیده شده است.

یکی از رهبران انقلابی نیز درباره احتمال انجام یک جنایت بزرگ در شهر طرابلس از سوی نیروهای قذافی هشدار داد و گفت که قذافی تاکنون حاضر نشده است از قدرت کناره‌گیری کند از سوی دیگر تدابیر امنیتی رژیم حاکم در طرابلس تشدید شده است.

* انقلابیون لیبی کنترل چند شهر لیبی را در دست گرفتند

انقلابیون لیبی اعلام کردند که بر چندین شهر و شهرک سیطره یافته‌اند و کنترل آنها را در دست گرفته‌اند که شهرهای "الزاویة"، "صبراتة"، "صرمان"، "الغریان" و "البازة" در منطقه زلیتن از جمله آنها بود.

بر اساس این گزارش، انقلابیون کنترل تنها پالایشگاه نفت در "الزاویة" واقع در غرب لیبی را در دست گرفته‌اند.

به دنبال افزایش حملات هوایی ناتو علیه طرابلس و بمباران این شهر "موسی ابراهیم" سخنگوی دولت لیبی از کشته شدن برادرش در این حملات خبر داد.

"موسی محمود المغربی" سخنگوی انقلابیون نیز اعلام کرد که کنترل منطقه العرقوب واقع در جنوب البریقه و مسیر رفت وآمد نیروهای قذافی به صورت کامل به دست انقلابیون افتاده است.

* جنگنده‌های انگلیسی یک کشتی قذافی را غرق کردند

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرده است که جنگنده‌های این کشور یک کشتی جنگی نیروهای قذافی را غرق کرده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.524 seconds.